Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul on üks pikaajaline protsess taas lõpusirgele jõudnud.
«Nüüd on meil käes järjekorras teine uus laev. Esimene laev Muhumaa on juba tõestanud, et suurem sõidukite mahutavus on oluliselt vähendanud järjekordi tippaegadel. Parvlaevateenuse kvaliteet sõltub esmalt kvantiteedist. Uute laevade suurem ilmastikukindlus vähendab ilmaoludest põhjustatud liiklushäireid ja suurem sõidukite mahutavus vähendab ooteaegu tippajal sadamates,» sõnas Rihvik ja lisas, et nõudlus on eriti viimastel kuudel hakanud jõudsalt kasvama ning Saaremaa on Kuivastu-Virtsu liinile palavalt oodatud.
Reedel toimub laeva ametlik registreerimine ja Eesti lipu heiskamine. Parvlaev Saaremaa lahkub Norrast laupäeval või pühapäeval olenevalt ilmastikuoludest. Teekonnale ning dokumentatsioonide kinnitamisele kulub orienteeruvalt nädalapäevad, seejärel asub laev teenindama Kuivastu-Virtsu liini.
Parvlaev Saaremaa kannab sarnaselt teistele Saaremaa Laevakompanii laevadele sinist-valget värvikuube, sisekujundus on Saaremaa Karja kihelkonna toonides – punane ja must.
Saaremaa mahutab kuni 690 reisijat ja 160 sõiduautot. Parvlaeval on reisijateala, sealhulgas kohvik-bistroo, baar, kauplus ning päikesetekid.
Tekkidevahelised trepid on seni liini teenindanud laevadega võrreldes oluliselt laiemad ja mugavamad, liikumispuudega reisijatele mõeldes on reisiteki ja ülemise autoteki vahel liikumiseks paigaldatud kaks lifti.
Sõidukite kasutuses on kaks autotekki. Alus on 97,8 meetrit pikk ja 18,5 meetrit lai ning suudab arendada kiirust 16 sõlme. Laev läbib Muhu saare ja mandri vahelise ühe suuna 23 minutiga, lisandub laadimis- ja lossimisaeg.
SLK on BLRT Grupilt tellinud kolm identsete parameetritega reisiparvlaeva, mille jaoks tehtav investeering küündib 1,4 miljardi kroonini.
Koos sadamate valdaja AS Saarte Liinid tehtavate investeeringutega sadamate laiendamisesse ja kaasajastamisesse tõuseb uute laevade liiniletoomisesse suunatav summa 2 miljardi kroonini.
No comments:
Post a Comment