Saaremaa Laevakompanii (SLK) saab teise uue parvlaeva Saaremaa praeguse kava järgi kätte juuni teisel nädalal, kirjutab maakonnaleht Meie Maa.
SLK teise uue parvlaeva ristimistseremoonia toimub lehe andmeil 28. mail Norras Fiskerstrandi laevatehases, seejärel alustab laev koduteed.Varem avaldatud info põhjal pidi Saaremaa Laevakompanii SLK tellitud parvlaev Saaremaa laevaehitajaga sõlmitud lepingu kohaselt tellijale üle antama maikuu viimasel nädalal.
Kui kõik läheb plaanipäraselt, teenindavad jaanipühade ajal Kuivastu-Virtsu liini parvlaevad Muhumaa ja Saaremaa, kirjutab leht.
Algselt pidi OÜ Väinamere Liinid tooma parvlaeva Muhumaa kaldarampide katsetamiseks Kuivastu-Virtsu liinile juba 15. mail, kuid see lükkus kuu aega edasi.
"Ma ei oska öelda, kas kaks uut laeva jaanipühadel Kuivastu- Virtsu liinil sõidavad, kuid Heltermaa sadam tuleb korda teha," ütles SLK tegevjuht Tõnis Rihvk Meie Maale.
7. mail ilmnes Heltermaa sadamas, et parvlaeva Muhumaa sõukruvid on ühe erosioonikaitseplaadi serva teise plaadi peale kergitanud. Selliseid plaate on sadamavees üle 150.
Praegu käib Heltermaa sadamas ekspertiisi teine etapp.
"Täna on veel otsustamata, mis seal üldse teha. Rohkem ma ei kommenteeriks, selleks on eksperdid palgatud," rääkis pühapäeval Saarte Liinide arendusdirektor Peeter Oopkaup.
OÜ ESTKonsult ja OÜ Corson eksperdid teatavad oma otsuse juhtumi põhjuste kohta lähiajal. Esialgsel hinnangul on tegemist veaga projektis. Pärast lisauuringuid annavad eksperdid soovituse, kuidas Heltermaa sadama neljanda kai veealust osa tugevdada.
Et vältida sarnast juhtumit Kuivastu ja Virtsu sadamates, kaetakse needsamad erosioonikaitseplaadid seal omakorda 20 sentimeetri paksuse armeeritud monoliitbetooniga.
Kuigi hiidlased on jõudnud parvlaeva Muhumaa üksjagu kritiseerida, tuleb Saaremaa selle täpne koopia.
BLRT Fiskerstrandi laevatehas ehitab SLK tellimusel kokku kolm parvlaeva. Kogu projekti maksumus on ligi 1,5 miljardit krooni.
No comments:
Post a Comment