Tuesday, May 4, 2010

Ruhnu laevaliinil hakkab hoopis sõitma Arabella


Kuna OÜ Sailing Point ei saanud väikelaeva Lohi ära osta, sõlmis Saare maavalitsus Ruhnu laevaliini teenindamiseks lepingu eraettevõtjaga Lauri Kivirai, kelle alus Arabella väljub esimesele reisile Roomassaare sadamast eeloleval reedel.



Kokku sõidab Arabella Ruhnu vahet sel aastal 30 korda. Juunist augustini on alus käigus kaks korda nädalas – teisipäeviti ja reedeti, väljudes Roomassaarest kell 10 ning Ruhnust kell 17. Kevad-sügisesel perioodil ehk mais, septembris ja oktoobris sõidab laev ainult reedeti. Sügisel tuleb Arabella Ruhnust tagasi kell 15, kuna läheb varem pimedaks ja varasema väljumisega on paremini tagatud laevasõidu ohutus.
Arabella oli Ruhnu laevaliinil pikka aega käigus ka enne Saaremaa Laevakompanii Aegnat.

Maavalitsus doteerib Ruhnu tänavu laevaliiklust 1,2 miljoni krooniga. Üks laevareis liinil Roomassaare-Ruhnu-Roomassaare maksab 43 500 krooni. Maavalitsuse toetus ühele reisile on 39 900 krooni. Ruhnlane saab ühe otsa täispileti lunastada 75 krooniga ja sooduspileti 50 krooniga. Teised peavad täispileti eest välja käima 290 krooni ja sooduspileti eest 200 krooni.

Sõidab poole kauem

Kui OÜ Sailing Point poolt algselt välja käidud Lohi ja Saaremaa Laevakompanii Aegna läbivad vahemaa Roomassaarest Ruhnu kahe tunniga, siis Arabellal kulub selleks poole kauem aega ehk neli tundi.
“Tegemist on küll vana, aga hooldatud laevaga, millel meresõidukõlblikkuse tunnistused olemas,” ütles Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mika Männik. “Turiste silmas pidades läheb laeva vaja. Graafik on Ruhnu vallavalitsusega kooskõlastatud. Kes tahab kiirelt sõita, lendab lennukiga,” lisas ta. Suveperioodiks Ruhnu lennuliikluse korraldamiseks on maavalitsusel sõlmitud leping lennufirmaga Luftverkehr Friesland Brunzema und Partner KG. Lennuk teeb maist septembrini kuni 12 lendu nädalas.

Kui järgmise aasta navigatsiooniperioodiks ei ole veel valmis ehitatud Ruhnu laevaliinile riigi poolt tellitud laev, korraldatakse uus läbirääkimistega hange sama pakkujaga sõlmitud lepingu alusel tellitud teenuse kordamiseks. Sel juhul võib Arabella ka 2011. aastal Ruhnu vahet sõita.

Ei saanud laevaostuks raha

Kuigi maavalitsus pidas pikalt läbirääkimisi OÜ Sailing Pointiga, et Ruhnu vahet sõitma panna laev Lohi, otsustati möödunud reedel leping sõlmida hoopis Lauri Kiviraiga.

“Sailing Pointiga läks nii, et paraku ükski pank ega ka teised laevanduse toetajad ei tahtnud seda projekti rahastada,” põhjendas Saare maavanem Toomas Kasemaa FIE Lauri Kivirai kasuks otsustamist. “Investorid, kes pidid laevaostu rahastama, kadusid mingitel põhjustel ära,” täiendas Mika Männik. Tema sõnul selgus Sailing Pointiga peetud läbirääkimiste käigus nädal tagasi, et firmal ei õnnestunud Soomes müügis olevat Lohit rahapuudusel välja osta. Laeva põhjanaabrite juures vaatamas käinud veeteede ameti töötajad pidasid otstarbekaks siiani Soome lipu all seilav alus siiski Eesti lipu all sõitma panna.
OÜ Sailing Point juhatuse liige Jaan Kõrsmaa ei soovinud Meie Maale kommentaari anda.

Mika Männiku väitel ei tulnud pööre läbirääkimistes maavalitsusele sugugi ootamatult. “Meil olid juba eelmisel aastal täpselt teada, kes on võimalikud partnerid, kellega saab üldse läbirääkimisi pidada,” lausus Männik. “Praegu kukkus täpselt tagumise tärmini peale, umbes nagu koolis lõputööga, et päev enne kaitsmist sai kaante vahele,” märkis ta.

No comments:

Post a Comment