Majandusministeerium peaks märtsi jooksul välja tulema merenduspoliitika arengukavaga, kuid merendusringkondade hinnangul on merenduspoliitika puudumine Eesti merenduse viinud tänaseks armetusse seisu.
Täna künnab maailma meredel laineid umbes 60 Eesti laevaomanikele kuuluvat kaubalaeva, kuid Eesti lipu all sõidab neist vaid kaks. Reisilaevade osas päästab Eesti lipu au veel peamiselt Tallink, kes on aga samuti kaks alust viinud Läti lipu alla.
«Kõik naaberriigid ja põhikonkurendid - Soome, Rootsi, Läti, Leedu - on rakendanud oma laevandusettevõtlusele kas otseseid või kaudseid soodustusi,» rääkis Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu aseesimees Jüri Lember, kelle arvates tuleks ka Eestis meremeestele maksusoodustusi teha.
Meresõitjate matemaatika on lihtne: meremeestele ja laevandusettevõtetele tehtavate maksusoodustustega laekub riigile osa tuhandete töökohtade maksutulust, ilma soodustusteta aga sedagi mitte.
Majandusministeeriumi kinnitusel on koostatava merenduspoliitika arengukava põhieesmärk, et merendus oleks Eestis konkurentsivõimeline majandusharu, kuid merenduse seisukohalt põhilist küsimust - maksuküsimust - rahandusminister Jürgen Ligi täna kommenteerida ei soovinud.
No comments:
Post a Comment